Subscribe

RSS Feed (xml)

Email Subscription

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Wednesday, April 8, 2009

Memancing + Lepak @ Deruan Damai, Janda Baik

entry ni patutnya dah lama publish tapi sebab aku 'terlalu rajin' (baca: malas) so berlarutan sampai ke hari ni...hehe...

ingat tak ada satu entry dulu aku cakap nak balik kampung & lepak kat janda baik...haaa...inilah entry nya...haha...cuba kira dah berapa minggu peristiwa ni berlalu..harap2 aku still ingat lagi apa yang berlaku...haha...

seawal 7.30 pagi aku & ija satu family bertolak ke Deruan Damai, Janda Baik chalet pakcik & makcik aku...diaorang awal2 lagi dah ada kat sana termasuk parents aku & kak teh 1 family....nasib baik jalan tak jem so kitaorang sampai sana hampir pukul 9 pagi selepas sesat cari chalet tu...ayah aku cakap masuk simpang yang ada bus stop...kitaorang masuk kat janda baik tu je aku rasa 10 bus stop kitaorang jumpa...haha...terpaksa ayah aku pick up kat tepi jalan...hehe...

actually saja je lepak kat sini...konon2 nak buat ala2 family day...tapi kak ngah & kak lang tak dapat follow sebab ada exam...so gathering mana yang ada je la...

kat sini aktiviti yang ada hanyalah mandi sungai dan memancing...anak2 buah aku semua giler memancing sampai rela tak makan...addicted betul...aku hari kedua baru start memancing...bila tak dapat memang boring...tapi bila dah dapat best giler rasa...ahahaha...sampai hitam2 la kulit aku...huhu...aku dapat 7 ekor ikan...5 lampam, 2 tongsan...tapi tongsan tu kitaorang lepaskan semula sebab pakcik aku cakap kalo lebih 3 kg baru sedap...tapi yang bangganya aku dapat ikan lampam yang besar...fuhhh...kembang idung bila orang cakap ikan lampam yang aku tangkap tu besar...theheheh

patut la kaki pancing ni boleh lupa segala-galanya bila memancing...memang boleh addicted wooo...korang pernah ke memancing?

my first catch...terpaksa suruh amirul posing sbb tade orang nak amik gambar aku...huhu


nampak tak ikan yang besar tu?tu la ikan yang aku tangkap...ngeh ngeh...


danish busukkkk


emak


maryam


chalet


dapur + tempat makan


tempat memancing


danish

13 comments:

ned said...

apersal budak2 muker x ceria?
korng x kasik join memancing erk?
(^^,)

amoi said...

aah ek...tak perasan plak...haha...ada gambar muka ceria tapi aku tak letak plak...hehe...

aah diaorg semua tensen sbb tak dibenarkan memancing...hehe...

~tuah.rimbun~ said...

menggoda betul bila nampak ikan tu dgn batang pancing...
hahaha, dlm diam aura syok memancing sudah meresapi jiwa anda...
tunggu cabaran seterusnya...

slyde said...

yeah! taek lampam sudah menjelma! muahahaha

eh, lampam yg terbuntang perut tu ade telur ka? hasil lg lumayan dr g kenyir ari tu, tak bley jadik nieh :P

amoi said...

tuah rimbun: haha...syok bila dapat ikan...kalo tak dapat mmg boring...hehe...

slyde: agagagaga...oh tatau la ada telur ke tak sbb tak sempat nak masak before balik...hehe...jom mancing kat royal belum plak...hehe...

Yun said...

wahhh nak mancing jugak!

best nyer coti-coti...

amoi said...

blur42nd: jom2...hehe...ala cuti2 free je tu...hehe...

Yun said...

cuti-cuti free lah yg beshhhh amat..

amoi said...

hehe...aah ek...betul jugak...free la best kan..hehe...

slyde said...

belum? gapo dio tuh? haha

amoi said...

cis..buat2 tatau plak...kensel kang baru tau...aahhahaha :P

Anonymous said...

may i know the contact no. of this resort? it look nice

Anonymous said...

Sape ada nombor telefon resort ni?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...