Subscribe

RSS Feed (xml)

Email Subscription

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Thursday, September 25, 2008

Inflasi!!! Inflasi!!!


aku tak tgk berita...baru dpt tau berita ni pagi semlm...

Kadar inflasi tertinggi dalam masa 27 tahun

Kadar inflasi telah melonjak ke paras 8.5 peratus pada bulan Ogos - yang tertinggi dalam tempoh 27 tahun - ekoran peningkatan harga makanan dan bahan api, demikian menurut angka rasmi yang dikeluarkan hari ini.


arghhh...mcm ni la bila dpt PM yg tak fikir masalah rakyat...huhu....pastu boleh lepas tangan plak tukar portfolio...

pastu tunjuk kat Shabery Chik...baru dia tau kenaikan harga minyak boleh menyebabkan inflasi...

nasib baik Bank Negara tak naikkan faedah...

"Ia tinggi sedikit daripada yang dijangkakan, tetapi Bank Negara tidak akan menaikkan kadar faedah untuk memastikan pertumbuhan," kata Wan Suhaimi Saidi, ahli ekonomi dari Kenanga Investment Bank.

tu pon aku rasa cam dah takot nak buat loan je ni...huhu...nak selamat amik la Islamic Banking...

so bila harga barang nak turun ni????

source

2 comments:

mongkut said...

peniaga mdi mesia hanya tahu naik harga ajer dik oooi, turun harga janganlah duk mimpi.

amoi said...

tu la pasal...once dah naik...mmg takkan turun la...huhu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...