entry kali ni takde kena mengena dengan movie Confession of a Shopaholic yang bakal ditayangkan di pawagam seluruh negara tak lama lagi...hehe...tapi aku plan nak tengok jugak cerita ni...walaupun aku tak pernah baca novel ni tapi aku tau novel ni dapat bestseller...tadi tengok kat Popular nye chart pun novel ni dalam top 10 list...
sebenarnya aku dah penat...kaki aku lenguh giler berjalan kat One Utama (read: OU) tadi...dah lama giler tak pergi OU...sekali pergi rasa nak patah kaki berjalan...ye la kan OU tu besar...aku sebenarnya tak suka shopping kat OU sebab bagi aku terlalu besar...bagi aku lagi besar tempat tu lagi susah aku nak pilih barang...pening...sebab bila aku berjalan kalau boleh aku tak nak miss satu benda pun yang ada kat sekeliling aku...ye la mana tau ada baju cantik ke, kasut cantik ke, diskaun 100% ke kalau terlepas rugi wooo...hehe...so bila kepala dan mata aku asyik pandang kiri kanan jadi penat dan pening...ahahaha...tambah lagi aku akan berjalan sampai aku rasa semua tempat aku dah jelajah...tu yang jadi lenguh giler kaki aku...ahahaha...so tips masa pergi shopping adalah pakai selipar or kasut flat jek...senang nak berjalan dan kurang lenguh...hehe...
tujuan sebenar aku ajak kak anim shopping just nak beli kasut kerja...kasut aku dah rabak sebab hari2 jalan kaki pergi kerja kan...kasut aku beli tu tak sampai setahun...dalam 6 bulan je kot bertahan...hehe...ye la kasut murah jek...tapi sebenarnya bagus jugak beli kasut murah ni...at least aku boleh la cepat tukar kasut & beli baru...haha...takde la boring pakai kasut sama bertahun2 kan?haha...ok tak?
tadi sampai kat OU jalan je ikut kaki...sebelum masuk Jusco singgah kedai cenderamata beli tabung...haha...bagus tak?sebelum habiskan duit beringat dulu untuk menabung semula...hehe...bila masuk je Jusco, pusing punya pusing terus sambar 3 helai baju...haha...yang kelakarnya kitaorang (aku, kak ana, kak anim & suzy) berkenan pada baju yang sama padahal kitaorang jalan asing2...haha...semua sama taste...dan yang paling penting baju tu murah...rm19 je ok! nasib baik warna baju lain2...hehe...
lepas shopping baju, masuk Popular pulak...teringat buku The Last Lecture yang pojan recommend dulu...dah lama nak beli tapi keadaan tak mengizinkan...so kali ni aku rasa macam nak beli pulak...cari punya cari tak jumpa...terpaksa mintak tolong kat staff perempuan yang tengah balut buku untuk carikan...dengan confidentnya dia tunjuk kat rak belakang dia...aku pergi dekat tapi tak nampak pun...dia pun tengok..sah memang takde...at last dia pergi tengok dalam sistem...nasib baik ada tinggal 1 je kot...so dengan confidentnya aku membayar...
duit dah habis rm100++...tapi kasut tak beli lagi...haha...jalan punya jalan singgah Reject Shop kejap...banyak pulak baju lawa2...tapi aku perasan Reject Shop ni mahal sikit dari F.O.S...tapi baju kat Reject Shop boleh tahan cantik...hampeh je kan...dah nama Reject Shop...letak je la harga macam harga barang reject kan?ni letak harga macam barang takde defect jek...huhu...tapi aku tak tahan pulak dengan godaan 1 baju ni...so dengan selambanya bayar untuk baju ke-4....haha...kalau ikutkan nak ambik 5 sekaligus...haha...tapi aku ni walaupun suka shopping...aku fikir jugak la masa depan...fikir kredit kad yang nak kena bayar bulan depan...hutang2...so aku agak2 jugak la masa membeli...tak ikut perasaan sangat walaupun hati membuak2 je nak membeli lagi...huhuhu...
on the way nak balik baru la aku berkenan 1 kasut ni kat Nose...actually tak berkenan sangat tapi itu yang paling ok antara yang aku jumpa sebelum ni...design sama dengan kasut yang aku pernah beli sebelum ni...haha...aku ni suka beli design yang sama dengan yang aku pernah beli sebelum ni sebab aku rasa sekarang ni design kasut macam ntah apa2...susah nak cari yang berkenan di hati...so terpaksa la beli design yang sama...huhu...
bagi aku shopping ni satu terapi...kalau aku tengah sedih rasa relieve sangat bila dapat shopping...beli baju cantik2...kasut cantik2...dapat beli banyak lagi bagus....lagi cepat relieve nya...ahhahaha....
so inilah perempuan...walaupun sebelum sampai shopping complex dah plan nak beli apa...tapi sampai kat tempat tu sure beli benda lain jugak...macam aku tadi nyaris2 tak beli kasut...hahaha...itulah dia namanya perempuan...err...tapi tak semua perempuan macam ni kot...hehe...
p/s: ok la mau titon...esok ada photoshoot...nite...
Saturday, February 28, 2009
Confession of a Shopaholic...penat duh!
Thursday, February 26, 2009
Tag Dari Yun Pulak!
kena tag dari Yun la pulak...nasib baik senang jek...slyde punya nanti akak buat ye!...hehe...
-GO to your photos folder in your computer
-GO to the 6th Folder of your photos
-GO to the 6th photos in that folder
-Put the picture on your blog & description of it.
-Invite 6 friends to join the challenge
-Link them in your blog & let they know they have been challenged.
notebook aku takde gambar...aku dah sumbat semua dalam external hdisk...so aku ambik dari external hdisk je la kan...bukak2 aku tengok ada 5 je folder...macam mana ni? fikir punya fikir baru teringat ada lagi gambar yang aku tak transfer dalam ext hdisk aku lagi....so lepas aku transfer ada 8 folder semuanya...hehe...dah kat bawah ni adalah hasil cariannya...tadaaaaaaa
gambar ni diambik oleh pojan masa kitaorang (pojan, aku, aini & ona) pergi carrefour beli barang untuk masak steamboat...dalam carrefour pon berposing sakan...dengan botol sos plak tu...ahahaha...
arghhh...pesal aku tak pernah jadi nak buat gambar macam ni?grrrrrr...
ok la nak tag orang lain plak...mari kita lihat sapa yang kenaaaaaaaaaa...
silalah buat ye! hehe...sonang yo...
Wednesday, February 25, 2009
Rossa - Hey Ladies
lagu ni Rossa nyanyi masa final MyStarz LG musim kedua hari tu...layan jugak lagu ni...lirik dia kelakar...hehe...comel jek masa dia buat aksi nangis tu...hehe...
Sudah kubilang jangan terlalu yakin
Mulut lelaki banyak juga tak jujur
Bila sakit hati wanita bisanya nangis
Sudah ku bilang jangan terlalu cinta
Kalau patah hati siapa mau nolong
Seperti langit dan matahari tak bersatu lagi
Hey ladies jangan mau di bilang lemah
Kita juga bisa menipu dan menduakan
Bila wanita sudah beraksi dunia hancur
Hey ladies sekarang cinta pakai otak
Jangan mau rugi hati dan juga rugi waktu
Bila dia merayumu ingat semuanya bohong
Memanglah tak semua lelaki busuk
Namun ladies tetaplah harus waspada
Semogalah kita semua akhirnya
Mendapatkan cinta yang tulus
Sudah kubilang jangan terlalu yakin
Mulut lelaki banyak juga tak jujur
Bila sakit hati wanita bisanya nangis
download sini
Monday, February 23, 2009
Geng : Pengembaraan Bermula - Upin & Ipin Movie & Roadtour
pagi sabtu bangun dengan malasnya sebab tak cukup tido...hehe...tapi mengenangkan nak pergi roadtour upin & ipin aku gagahi jua...aku tengok kat blog geng, roadtour start pukul 12 p.m kat pavillion...hari jumaat aku siap book tiket geng movie kat pavillion semata2 nak ambik gambar upin & ipin...haha...tak pernah2 tengok wayang kat situ...semlm tu first time la..siap ajak kak ana lagi...hehe...
kitaorang pergi naik lrt sampai kl sentral lepas tu tukar monorel plak...dah la jalan nak ke monorel tu diaorang dah tutup sebab ada construction...so kena lalu jalan jauh...dah la panas, dalam hati rasa jugak menyesal book tiket kat pavillion....haha...tapi dah terbook nak buat macam mana kan?padan muka aku hehe...
sampai kat monorel bukit bintang, ternampak lak ada event kat depan maybank tu....ada pertandingan aksi basikal...aku tatau la istilah betulnya apa...so kitaorang menembak sat kat situ...hehe...
sampai kat GSC nak dekat pukul 1...aku tengok meja untuk tandatangan poster dah ada...krew2 pun ada lepak kat meja tu..tapi upin & ipin tade pun...orang pon tak ramai...macam pelik jugak...lepas tu nampak kertas kat atas meja tu tulih free bluetooth content for your mobile..so aku suruh kak ana download...memang best...ada wallpaper, icon, ringtone...bestt giler la...tgh dok transfer2 tu salah sorang krew tu umum kemunculan upin & ipin pukul 2.30 p.m...aiyak...hampeh betul kan...kalo tau lmbt aku sambung lagi tido...hehehhe...sapa2 yang nak download menda2 ni boleh klik kat sini ya!
lepas dah transfer lagu, kitaorang tengok upin & ipin merchandise...ada tshirt, button, hp strap, pencil case, beg sandang & notebook...agak mahal jugak la bagi aku...tapi macam best la jugak kalau ada kan?hehe...ingat nak beli tshirt untuk anak buah..tapi kang ada yang jeles tak dapat...so better takyah beli langsung...haha...ingat nak beli hp strap...pegang punya pegang at last letak balik and decided later baru beli...
so sementara nak tunggu pukul 2.30 tu kitaorang pergi makan dulu kat food court food republic...susah jugak nak cari kedai melayu or indon...ada tapi tak banyak...dok pusing2 at last nampak nasik lemak mak tom...ok la aku pun beli sebab confident sket kedai melayu walaupon yang jaga tu indon...huhu...aku order nasik lemak ayam pandan = rm7.90...sementara dia cedok2 lauk tu aku berdiri kat cashier...tiba2 minah indon tu tanya aku nak sayur mana?aku pun tunjuk la sayur campur...bila tiba kat cashier tiba2 harga makanan aku jadi rm9.90...aku pelik pesal mahal?kalau tax pun takkan la sampai rm2 kan?tapi aku hulur la jugak duit...bila tengok resit rupanya extra rm2 tu harga sayur...hampeh...minah indon tu tak cakap pun aku sayur tu optional...main suruh aku pilih jek...aku ingat sayur tu mmg dalam set tu...ishh geram betul aku...dah la aku bknnya penggemar sayur...geram2...nasik pulak mentah...lagi la aku hangin...cis...sila la boikot kedai nasik lemak mak tom tu ye...geram betul aku...
lepas makan terus pergi solat...untuk pengetahuan korang, ini kali ke2 aku masuk pavillion...sebelum ni masuk pun just jalan2 jek...tu pun sbb aku ada dinner kat hotel dekat2 situ...ye la tempat eksklusif sangat...macam tak layak je aku nak membeli-belah kat situ...hehe...tapi bila sampai kat laluan surau tu mmg aku kagum la dengan surau pavillion ni...mmg kalah klcc...laluan tu cantik giler...surau pon sama...cantik dan bersih...maybe sbb tak ramai orang solat kat situ kot...hehe...tapi serius mmg selesa giler nak solat kat situ...telekung pun bersih jek...tenang je rasa solat...cewahh..hehe...bkn setakat surau...toilet pun ada byk & bersih...bagus la...barulah seiring dengan taraf pavillion tu kan?...hehe...
lepas solat terus pergi GSC...ngam2 je kitaorang sampai, upin & ipin pun keluar...apa lagi terus keluar senjata dan menembak...hehe...macam best giler dapat jumpa & ambik gambar dengan maskot upin & ipin...rasa bangga dengan anak malaysia boleh buat kartun hebat yang berjaya memikat hati warga malaysia...sebab aku rasa sebelum ni pun ada jugak filem kartun terbitan malaysia tapi tak sehebat upin & ipin...
lepas ambik gambar kitaorang beratur lak untuk ambik poster & tandatangan...macam syok la plak kan menyibuk kat situ...haha...pelakon alih suara yang datang err nama betul aku tak tau...aku bagi nama watak je la ek...upin & ipin, rajoo, lim, kak ros, salleh a.k.a sally & badrol....masa mc umum kedatangan pelakon2 ni, diaorang pun keluarkan suara watak yang diaorang lakonkan...bila time sally aku nampak dia macam malu2...ye la muka macho tapi berlakon suara auwww plak...hehe...
lepas ambik poster terus masuk hall...yang menariknya upin & ipin pon sama masuk hall buat kejutan kat penonton2...masa tu movie belum mula lagi...so budak2 sibuk bergambar dengan upin & ipin dalam hall tu...hehe...best giler...
cerita geng ni sangat menarik...ada unsur2 lawak, suspen & adventurous....masa scene kejar-mengejar dengan haiwan2 pelik tu memang takut la...rupa binatang tu memang menggerunkan....rupa topeng yang singh guna tu pon ngeri jugak...real lah...cerita ni aku tengok macam rajoo yang jadi hero...upin & ipin tu watak sampingan je...watak penghibur...sangat kelakar masa sipi2 nak jatuh gaung...ahahaha...pastikan korang tak keluar hall lagi sampai nama2 pelakon keluar sebab ada sesuatu yang menarik selepas cerita tu...hehe...time ending tu pun sedih la jugak..aku hampir2 menangis...aku tengok minah sebelah aku siap kesat air mata...hehe...kira berkesan la...tapi aku tengok ramai parents yang complaint pasal rupa haiwan tu...ramai budak2 takut...so part tu boleh improve lagi la...
aku bagi team les'copaque 2 thumbs up for this excellent movie...harap2 ada movie ke-2 pulak lepas ni kan...ganbatte!
Sunday, February 22, 2009
Final MyStarz LG Musim ke-2
lepas tgk final MyStarz LG musim ke-2 kat tv3....apa?aku tengok MyStarz LG?haha...dah housemate aku tengok...aku pun layan je la kan...tapi selalu memang tak layan pun sebab aku rasa peserta2 MyStarz LG ni tak berkualiti sejak dari musim pertama lagi...tapi malam ni macam nak tengok pulak...hehe...
ada 4 orang finalist terdiri daripada Wana, Hairi, Nashrin & Cassie...diaorang kena nyanyi 2 lagu solo dan 1 lagu duet dengan artis jemputan pilihan diaorang sendiri...Wana duet dengan Jamal Abdillah, Hairi duet dengan Fiq, Nashrin duet dengan Misha Omar & Cassie duet dengan Siti Sarah...
aku tengok persembahan Wana je yang mantap...Nashrin boleh tahan...Hairi masa duet dengan Fiq ok tapi bila nyanyi solo out...Cassie awal2 lagi dah out...so aku memang dapat agak Wana sure menang walau pada mulanya aku ingat Hairi yang menang...
so seperti yang aku duga Wana menang...dapat hadiah rm100,000 rasanya...naib juara Nashrin...diaorang ni memang ramai penyokong...lagipun persembahan diaorang boleh tahan mantap...
Faizal Tahir & Rossa jadi artis jemputan...persembahan diaorang biasa la...mantap...hehe...Faizal Tahir dah potong rambut la pulak...lepas tu ada misai...tengok kat tv rumah aku yang tak berapa nak jelas ni nampak macam serabut la pulak mamat tu..huhu...penat jaga malam kot, buat susu & tukar lampin anak...ehehehe...
overall bagi aku rancangan ni perlu dimantapkan lagi...pemilihan peserta kena betul2...jangan sambil lewa jek...dah 2 musim aku tengok peserta2 memang cam hampeh jek...baik aku tengok OIAM lagi mantap peserta2nya...
to Wana, good luck for your future undertaking..jadilah artis yang membanggakan rakyat malaysia...adios...
Friday, February 20, 2009
Layan Tag Lagi
dah lama kena tag dengan aini tapi baru skrg rasa rajin nak layan tag ni...hehe...sorry ye aini...*wink*
1. Anda rasa anda hot?
ada la rasa sikit...ahahaha...
2. Upload gambar kegemaran anda.
gambar aku naik basikal dengan aini & ona...tade pada aku...nnti aku mintak kat pojan
3. Kenapa anda suka gambar ini?
sbb ni gambar moment...natural jek...lepas tu aku rasa aku macam cun jek dalam gambar tu..muahahha...
4. Bila kali terakhir makan pizza?
masa farewell party pojan kat alamanda...2 hari sebelum CNY...
5. Lagu terakhir yang anda dengar?
Selawat Shifa' - Hijjaz...errr tu kira lagu ke?
6. Apa yang sedang anda buat selain daripada selesaikan tag ini?
tak buat apa2 pon...menaip sambil borak dengan kak ana a.k.a rumet aku...
7. Selain nama sendiri, anda suka dipanggil dgn panggilan apa?
amoi...i likeeeeee
8. Tag lagi 6 orang :
ramai duh...
i. chipsmunk a.k.a rizal
ii. yun a.k.a blur42nd
iii. knizam
iv. piz
v. slyde
vi. ....
//*Soalan seterusnya ada kaitan dengan orang-orang yang anda tag…
9. Sapa No 1 pd anda?
dia ofismate aku masa aku praktikal dulu...hoho...
10. Orang nombor 3 ada hubungan dengan sesiapa?
no 3 tade hubungan dengan sesapa...aku jumpa dia di alam maya...
11. Kata sesuatu berkenaan dengan orang nombor 5.
slyde pon aku jumpa di alam maya...skrg ni dah jumpa di alam nyata...hehe...
12. Bagaimana pulak dengan orang nombor 4?
piz pon asalnya jumpa di alam maya...tapi skrg kira rapat jugak la...dia dok dekat je dengan umah aku...hehe...
13. Siapakah orang nombor 2?
yun tu aku jumpa masa photoshoot kat CADC minggu lepas...hehe...
14. Bagi pesanan pada orang nombor 6?
la...mana de no 6...
Thursday, February 19, 2009
Bunkface - Situasi
takde idea nak tulih blog...layan lagu ni dulu la...layannnnnnnn
Diskriminasi menjatuhkan aku
Reputasi kini menjadi bisu
dan aku , ku layu
disitu
Mengharapkan sesuatu yang baru
itulah impian aku
C/O
Dan bila kau menghilang
Musnah la, musnah impian
tuk menggapai bintang
terangi hidup ku
Ku mahu kau tahu
engkaulah, destinasiku
dalam ingatanku .. oh oh oh…
Kerana diri ini tak daya lagi
menempuh hidup yang ku temui
dan aku , ku tunggu .. oh oh oh
disitu
Mengharapkan sesuatu yang baru
itulah impian aku
C/O dan C/O lagi… =)
download sini